Alimentatie pentru diabetici

Diabetul zaharat este o afecţiune metabolică caracterizată prin valori crescute ale glucozei serice şi excreţia de glucoză în urină.Boala se caracterizeaza prin scaderea productiei de insulina sau sensibilitate redusă la insulină. Acest lucru reduce absorbţia glucozei de către celulele corpului diferite, din sânge, care la rândul său, creşte nivelul de zahar din sange.

Diabetul si dieta merg mana in mana. In urma unui regim alimentar specific pentru diabetul zaharat obiectivul este mentinerea sub control a zaharului din sange.

Recomandarea principala este sa se consume alimente care au un indice glicemic scazut si eliminarea din dieta a alimentelor care au un indice glicemic ridicat. Fasole, linte, mazăre, soia, ovăz, tărâţe, mere, caise, cireşe, piersici, prune, lapte degresat, lapte de soia, telina, broccoli, vinetele, sparanghel, varza, conopida, castravete, spanac şi roşii pot fi consumate din belşug. Ele au indici glicemic scăzut şi să ofera o mulţime de fibre dietetice. Ajuta la îmbunătăţirea toleranţei la glucoză, creşte sensibilitatea la insulina si detoxifica organismul.

Exercitiile fizice regulate sunt foarte importante pentru scăderea în greutate şi un bun control al glicemiei. Un program de exercitii fizice realizat in functie de nivelul de rezistenta al corpului, de istoricul medical şi de interes care ar trebui să se concentreze pe îmbunătăţirea sănătăţii cardiace este intotdeauna bine venit. O jumatate de ora de exercitii fizice efectuate de trei ori pe saptamana este ideal sa se realizeze.

Un alt domeniu de care trebuie sa tinem cont este stresul. Managementul adecvat al stresului este important pentru mai multe date de normalitate de zahăr din sânge. Stresul este cel mai mare factor care contribuie şi declanşarea diabetului zaharat si eliminarea stresului şi va avea beneficii imense de sanatate.